CHIA TOHUMU -GREAT MOUNTAIN

Chia tohumu, en iyi Omega-3 kaynağı olarak bilinen somon ve keten tohumundan daha fazla Omega-3 içermektedir. Beyin ve kalp sağlığı için çok önemli olduğu bilinen Omega-3, düzenli Chia tohumu tüketildiğinde metabolizmaya önemli faydalar sağlar.Chia tohumları aynı zamanda protein kaynağıdır ve kolesterol içermez. 28 gramında 4.4 gram protein vardır, bu da günlük ihtiyacın neredeyse %10’una denk gelir.Chia tohumu aynı zamanda iyi kolesterolü arttırırken LDL ve trigliseriti düşürür.İçerdiği triptofan adlı aminoasit, tokluk hissi sağlar, uykuyu düzenler ve psikolojik olarak da daha iyi hissetmenizi sağlar.Chia tohumu genellikle çiğ olarak tüketilir. Salataya, yoğurda, çorbalara ve smoothie’lere ekleyip kısa süre bekleterek yumuşayınca tüketebilirsiniz. Chia tohumunun en önemli özelliği, sıvı bir gıdanın içine koyulduğunda ve bekletildiğinde, içeceğin sıvıyı absorbe ederek jelleşmesidir. Bu sayede hemen hemen tüm malzemelerle chia puding yapılabilir. Kullanım alanları: Pudingler, hamur işleri, salatalar.