2003 yılında Önder Bilen tarafından kurulan Ekol Food, spesifik gıda alanında en büyük firmalar arasında yerini alıyor. İthal ettiği yüksek kalitedeki ürünleri Türk ve yabancı şeflerin beğenisine sunan ve dünya üzerindeki yenilikleri takip eden firmayı Pazarlama Müdürü Bahar Gülbeyaz’dan dinledik.

Ekol Food, yıllar içinde; ürünleri, depoları, organizasyonu ve işe bakış açısını geliştirerek, sektörün öncü firmalarından biri haline geliyor. Şu anda 18 ülkeden 2000’e yakın gıda ve gıda dışı ürün satışını tüm Türkiye ve K.K.T.C’ye gerçekleştiriyor. Firma; Avrupa, Uzakdoğu, Amerika, Hindistan, Ortadoğu gibi pek çok dünya ülkelerinden ithal ettiği karakteristik ürünlerle ismini Türkiye’nin tüm yeme içme sektörüne duyuruyor.

“Şu dönemde ürünlerimiz bir gün karantina alanımızda kalıyor”

İthalatçı firma olmaları sebebiyle stoklarını olabildiğince sık sık kontrol ettiklerini dile getiren Bahar Gülbeyaz; ürünün siparişi, hazırlanması, yolu, gümrük kısmıyla beraber bir ürünün ortalama depoya giriş süresinin üç ayı bulduğunu dile getirerek, “Yurt dışında ürününü getirdiğimiz markalar da aylık olarak stoklarımızı kontrol ediyor. Sadece stokumuza değil satışımıza da bakıyor. Satış ve stok miktarlarının orantısına göre tekrardan yurt dışına sipariş veriliyor. Öte yandan bir de ürünün millileştirme kısmı bulunuyor. Millileştirmede herhangi bir üründe ‘katkı maddesi ya da koruyucu yok’ gibi tabirler kullanıldığında bunun tebliğ edilmesi gerekiyor ve ürün gümrüğe geldiğinde analize gidiyor. Sizin söylediğinizle analizden çıkan sonucun uyuşması gerekiyor ki ithalat işlemi tamamlansın. Bütün işlemler gerçekleştirildikten sonra ürünler Ekol Food deposuna geliyor. Tabii hassas bir dönemden geçtiğimiz için ürünler depoda oluşturduğumuz karantina bölgesine alınıyor. Ve dezenfekte edilip, 24 saat sonra ilgili raflarına yerleştiriliyor” diyor.

“Değişen dünyaya hızlıca ayak uydurduk”

Ekol Food’un dijital platformdaki yeniliklerinden biri de bünyesinde bulundurduğu tüm ürünlerini online satışa sunması oluyor. Ürünün daha kolay bir şekilde tedarik edilmesi konusunda müşterilerine de kolaylık sağlayan firma, HoReCa kanalına hizmet veriyor. Yine Önder Bilen’in bünyesinde bulunan Cibus Gıda firması da; Retail de Macro Center, Migros, Carrefoursa gibi büyük zincir marketlere ve gastronomi severlere de hizmet veriyor. “Değişen dünyaya hızlıca ayak uydurduk” diyen Gülbeyaz sözlerini şöyle sürdürüyor: “Nefis Gurme adı altında online bir e-ticaret sitesi oluşturduk ve bilgilendirmeler yaparak Nefis Gurme internet sitemizden satışlarımızı gerçekleştiriyoruz. İstanbul içerisine kendi sevkiyat araçlarımızla sevkini gerçekleştiriyoruz, şehir dışına ise kargo ile hizmet veriyoruz.”

“Bulunduğu ülkede kendini kanıtlamış markalarla çalışıyoruz”

Ekol Food’un dünya genelinde alanında en iyisi olması ve kalitesinin her mutfakta geçerliliği öncelikli kriterleri arasında. Türkiye’deki pazarın yani müşterilerinin talep ettiği ürünlerin tedarikine öncelik veren firma, ürünleri seçerken bulunduğu ülkede kendini kanıtlamış olmasına önem veriyor. Yıllardır aynı markalarla çalıştıklarını ifade eden başarılı isim, “Örnek verecek olursak; Kikkoman, Frico, Rummo, Elle Esse gibi markalarımız aynı yöntemle ürünler çıkaran ve bu iş disiplinini benimseyen markalarımızdan birkaçı..” ifadelerini kullanıyor. “A+ otel ve restoranların ürün açığını kapatıyoruz” Ekol Food, bir otel veya restoranın ihtiyaç duyabileceği gıda ve gıda dışı olmak üzere bir işletme için gerekli özel ürün ihtiyaçlarını tek kanaldan karşılayabilecek ürün yelpazesine sahip. Dünya mutfağı peynirleri, makarnaları, sos çeşitleri, sushi malzemeleri, sushi pişirme ve sunum için gerekli aksesuar ve aparatlar, porselen tabaklar gibi birçok ürün firmanın portföyünde mevcut. A+ otel ve restoranların ihtiyaç duyacakları gerekli ürün açığını kapattıklarını belirten Gülbeyaz, “Ayrıca sipariş verilen ürünler ertesi gün müşterilere teslim ediliyor” diyor.

“Trend ürünleri takip ederek ithal ürünlerimize yenilerini ekliyoruz”

Ekol Food, beş yıldızlı müşteriler için beş yıldızlı hizmet anlayışıyla çalışmalarına devam ediyor. İtalya’da da bir ofisi bulunan firma, sürekli yeni lezzetler peşinde koşuyor. “Bünyemizde bulunan şeflerle birlikte ürünlerin seçimini gerçekleştiriyoruz” diyen Bahar Gülbeyaz sözlerini şöyle sonlandırıyor: “Her geçen gün ithal ürünlerimize trend ürünleri takip ederek yenilerini eklemekteyiz. Yerli ürünlerde de Ekol Anatolia markamız için her geçen gün bölgesinde önemli ürünlere yer vermekteyiz.”